Известие

Collapse
No announcement yet.

VDC failure...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • VDC failure...

    Здравейте съфорумци. Аз отново влязох в приключения, точно когато не им трябват...

    Колата(147JTDm 16v)... или да го нарека бездънната яма за пари... както и да е, ми сервира VDC failure. Първо, да спомена, че колата наскоро(преди 4-5 дена) мина за пореден път през сервиза. Сменени ролки, ремъци, масла, филтри. Сменен съединител(с 821325), горна и долна помпа на съединителя, преден долен десен носач(лявото другарче - преди месец), лява биалетка, ляв кормилен накрайник, блока с педалите(съединител/спирачка), нова спирачна течност. Вероятно забравям нещо маловажно, но в момента съм под афект и не искам да си спомням...

    След всичките тези смени, колата се чувстваше осезаемо по-добре, но карах само градско, може би 40-50км да съм навъртял. С удоволствие я изкарах вчера в жегата по отсечката Казанлък-Стара Загора. Държах си около 190, докато не настигнах една пожарна, досрамя ме да я изпреваря и си кютках след нея със 120... Наобратно си карах сравнително спокойно(110-120). Проблеми нямаше, ама никакви. И точно както си пърполя из малките градски улички ме запука дъжд. Права отсечка(поне 100м съм карал направо и имаше още поне 100м направо), карам си с 30км/ч и ме светва "VDC failure"... дето се вика, аз едва я докосвах колата...

    Викам си - ние тоя надпис вече сме го виждали! Преди като го видях, не спрях и след 10 секунди бях извън пътя. Затова този път - буквално спрях на място. Гася, давам на контакт - VDC failure... гася пак, пак давам на контакт - трети път VDC failure...

    Дръпнах колата настрани, много бавно, запалих цигарка, да обмисля нещата. Връщам се в колата - вече няма "VDC failure". Гася, паля - Check OK. Пак гася, пак паля - Check OK. Брех, да му се невиди!

    Прибрах се, реших да си поспя с проблема. Сутринта ставам, паля за работа - Check OK. Но, ето проблем - настъпвам колата нарочно - корекциите на таблото не светват. Преди случката, като сръчкаш колата по-сериозно и светваха следните:




    Светваха е меко казано. Направо беше като коледно дръвче - убиваха се да мигат. Сега, колкото и да се пъне колата - нищо. Друго, което преди време ми беше направило впечатление е, че колкото и силно да скачам на спирачките, дори на лед - никога не съм видял да премигва знака:



    И сега се чудя - ASR/VDC работи ли или се е изключило тотално? Все пак нещо ме връща в пътя, но сякаш не е като преди. Може и да е психо ефект, знам ли. Никога не съм я пънал колата нарочно да поднася много(пък и сега е доста мокро).

    Това, че никога не съм виждал да свети "ABS", означава ли, че и той не е активен?

    Закачих се с кабелчето, да видя какво има в ECU-то. Записало е една единствена грешка P0504 - Brake Pedal Switch - Invalid signal(Engine Temperature: 78.0C, Engine speed: 1967 rpm, Fuel quantity: 8331mm3/i, Gas pedal position: 14.56%, Fuel pressure: 379.9 bar, Boost pressure: 1035.3mbar) No help available.

    За съжаление един "умен" изтри грешката(тоест аз), с идеята, че може би ECU-то вижда записана грешка и не активира системите. Ами - не, с изтрита грешка пак не ги активира(не светят на таблото). Нова грешка не се записва.

    Та в крайна сметка - работят или не тези системи? Ако не работят - как да ги активирам пак? Или ако работят - защо не светят на таблото?!? Или нещо тотално се е омазало и има проблем за решаване?

    Ако е от значение - скоро(преди месец) бяха сменени задни дискове, задни накладки, жила на ръчната, както и една камара тампони отзад, щанги и не знам си още какво...

  • #2
    Колега то ти казало какво е смени стоп машинката и си ти. Може да пробваш и с чистене на буксата й.
    Гост това е човек ,който идва да пие кафе а ти изпива всичката ракия

    Comment


    • #3
      Подобни грешки наблюдавах наскоро на една 156 1.8 TS sw вътрешен фейслифт. При диагностиката ми направи впечатление, че захранващото напрежение на ABS централата беше 10,5 V при положение, че това на акумулатора беше 12,5. Това ме накара да почистя и притегна ел. връзките над плюсовата клема на акумулатора. Проблемът изчезна.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от minus273dot15 Покажи съобщение
        Здравейте съфорумци. Аз отново влязох в приключения, точно когато не им трябват...

        Колата(147JTDm 16v)... или да го нарека бездънната яма за пари... както и да е, ми сервира VDC failure. Първо, да спомена, че колата наскоро(преди 4-5 дена) мина за пореден път през сервиза. Сменени ролки, ремъци, масла, филтри. Сменен съединител(с 821325), горна и долна помпа на съединителя, преден долен десен носач(лявото другарче - преди месец), лява биалетка, ляв кормилен накрайник, блока с педалите(съединител/спирачка), нова спирачна течност. Вероятно забравям нещо маловажно, но в момента съм под афект и не искам да си спомням...

        След всичките тези смени, колата се чувстваше осезаемо по-добре, но карах само градско, може би 40-50км да съм навъртял. С удоволствие я изкарах вчера в жегата по отсечката Казанлък-Стара Загора. Държах си около 190, докато не настигнах една пожарна, досрамя ме да я изпреваря и си кютках след нея със 120... Наобратно си карах сравнително спокойно(110-120). Проблеми нямаше, ама никакви. И точно както си пърполя из малките градски улички ме запука дъжд. Права отсечка(поне 100м съм карал направо и имаше още поне 100м направо), карам си с 30км/ч и ме светва "VDC failure"... дето се вика, аз едва я докосвах колата...

        Викам си - ние тоя надпис вече сме го виждали! Преди като го видях, не спрях и след 10 секунди бях извън пътя. Затова този път - буквално спрях на място. Гася, давам на контакт - VDC failure... гася пак, пак давам на контакт - трети път VDC failure...

        Дръпнах колата настрани, много бавно, запалих цигарка, да обмисля нещата. Връщам се в колата - вече няма "VDC failure". Гася, паля - Check OK. Пак гася, пак паля - Check OK. Брех, да му се невиди!

        Прибрах се, реших да си поспя с проблема. Сутринта ставам, паля за работа - Check OK. Но, ето проблем - настъпвам колата нарочно - корекциите на таблото не светват. Преди случката, като сръчкаш колата по-сериозно и светваха следните:




        Светваха е меко казано. Направо беше като коледно дръвче - убиваха се да мигат. Сега, колкото и да се пъне колата - нищо. Друго, което преди време ми беше направило впечатление е, че колкото и силно да скачам на спирачките, дори на лед - никога не съм видял да премигва знака:



        И сега се чудя - ASR/VDC работи ли или се е изключило тотално? Все пак нещо ме връща в пътя, но сякаш не е като преди. Може и да е психо ефект, знам ли. Никога не съм я пънал колата нарочно да поднася много(пък и сега е доста мокро).

        Това, че никога не съм виждал да свети "ABS", означава ли, че и той не е активен?

        Закачих се с кабелчето, да видя какво има в ECU-то. Записало е една единствена грешка P0504 - Brake Pedal Switch - Invalid signal(Engine Temperature: 78.0C, Engine speed: 1967 rpm, Fuel quantity: 8331mm3/i, Gas pedal position: 14.56%, Fuel pressure: 379.9 bar, Boost pressure: 1035.3mbar) No help available.

        За съжаление един "умен" изтри грешката(тоест аз), с идеята, че може би ECU-то вижда записана грешка и не активира системите. Ами - не, с изтрита грешка пак не ги активира(не светят на таблото). Нова грешка не се записва.

        Та в крайна сметка - работят или не тези системи? Ако не работят - как да ги активирам пак? Или ако работят - защо не светят на таблото?!? Или нещо тотално се е омазало и има проблем за решаване?

        Ако е от значение - скоро(преди месец) бяха сменени задни дискове, задни накладки, жила на ръчната, както и една камара тампони отзад, щанги и не знам си още какво...
        ABS няма да ти светне никога освен ако няма грешка и в началото при чека !ABS се усеща единствено в педала на спирачката когато се задейства той рита,усещаш го с крака как педала вибрира така да се каже !
        Иначе ASR ако я избичиш от 2-ра за трета на мокро и колелата буксуват той примигва което е правилно и значи работи
        Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
        Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
        sigpic

        Comment


        • #5
          Няколко път и ми е светвала тази грешка за VDC то и винаги след 3 включвания на колата се е самоизчиствала (при 3 старта ако колата не засече проблем грешката се самоизчиства). В последствие в сервиз съм ходил за ъответната грешка но така и нямаше проблем.

          Ти всъщност какво имаш предвид че първия път като ти е светнала си излязъл извън пътя? Спирачките са спрели да работят или какво е станало ?
          Alfa Romeo GT 1.9 JTDm@150++ hp (remapped but not dynoed), Graphite Black, Distinctive, ExtremeTuning strut bar, TOORA 570 wheels, Koni STR.T shocks + Eibach ProKit springs

          Comment


          • #6
            Запали колата и виж дали ти светят стоповете , без да си натиснал педала. Ако светят, огледай дали ключа контактува с педала, като не е натиснат. Аз имах такъв проблем след смазване на основата на педалите.

            Comment


            • #7
              Държах си около 190, докато не настигнах една пожарна. Абе хора вас кога ще ви оврат главите ? Следващият път тебе ще те настигне пожарната ама не да те изпревари а да те чегърта от някое дърво. После псуваме тия с BMW тата че били идиоти
              Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
              Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
              Peugeot 508 RXH 02.2013

              Comment


              • #8
                На такива трябва да им се отнемат книжките до живот !!!
                Last edited by eproHD; d.m.y г., 09:18.
                Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
                Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
                sigpic

                Comment


                • #9
                  Предполагам си младо момче. Намали скоростта, с която се предвижваш. За къде бързаш? По-добре да стигнеш за където си тръгнал, от колкото да останеш вечно млад.

                  Иначе по проблема ти. Щом са сменени толкова неща, огладай датчиците. При дъжд ти е дала грешка, значи се мокрят. Дали не е контактна история. Също погледни и педалите, щом са сменяни.
                  ABS лампата ще ти свети, само ако има проблем със ситемата.

                  Comment


                  • #10
                    Защо се хващате за скоростта, без да се знаят обстоятелствата? Ако е прав път, който е без други участници в движението и асфалта е добър и има други благоприятни фактори, защо да не ?

                    Според мен скоростта по себе си не е опасна, опасна е когат се използва в неблагоприятни обстоятелства.
                    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm@150++ hp (remapped but not dynoed), Graphite Black, Distinctive, ExtremeTuning strut bar, TOORA 570 wheels, Koni STR.T shocks + Eibach ProKit springs

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от xen0s Покажи съобщение
                      Защо се хващате за скоростта, без да се знаят обстоятелствата? Ако е прав път, който е без други участници в движението и асфалта е добър и има други благоприятни фактори, защо да не ?

                      Според мен скоростта по себе си не е опасна, опасна е когат се използва в неблагоприятни обстоятелства.
                      Като за начало глобата за движение със 190 км/ч извън населено място би била 1100 лева. После у нас няма път (дори и магистралите в по-голямата си част) който да позволяват безопасно движение със скорост над 140. Така че няма такива "обстоятелства", оправдаващи такова безотговорно поведение. И да самата скорост не е опасна, опасни са тези дето я развиват имайки се за по-умни и по-добри шофьори от всички останали. VDC failure можеше да светне и тогава.
                      Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                      Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                      Peugeot 508 RXH 02.2013

                      Comment


                      • #12
                        Ти всъщност какво имаш предвид че първия път като ти е светнала си излязъл извън пътя? Спирачките са спрели да работят или какво е станало ?
                        Подобна случка имах зимата - сняг, лед, около -10C и бях дръпнал оптимистично ръчната. При потеглянето колата предупреди, че ръчната е опъната, поради което я поратъркалях на място(метър напред, метър назад...). По усещане ръчната беше отпуснала, та затова тръгнах... след около километър каране изписа "VDC failure" и докато го прочета, вече колата правеше пируети върху снега(два оборота и половина, което силно ме втрещи). За заинтересованите - отбелязвам, че се караше с около 30км/ч... Оказа се, че задното дясно колело все още си е било блокирало, през целия път. След като се размрази нямаше проблеми...

                        Колкото до стила на каране и скоростта - да, позволявам си, като има две ленти в моята посока, трасето ми е до болка познато и няма трафик по пътя, да понастъпя... което се случва рядко. Но се случва. В конкретния случай исках да видя, след като съм дал една шапка пари, какви са разликите спрямо преди... Акцентирах повече върху това, че проблема се е появил при спокойно каране, а не при по-натоварващото. И за да ви подействам като мента, глог и валериан - в населени места карам изключително бавно, по пенсионерски...

                        Сега съм планирал по обед да отскоча до едно удобно място(голямо, песъчливо и празно), за да пробвам следните неща:
                        - ASR/VDC ще светят ли при абсолютно поднасяне(което очевидно не съм проверявал в градски условия)
                        - При ASR off ще има ли разлика спрямо ASR on(т.е. дори и да не свети корекцията - разлика в поведението има ли)

                        После ще споделя резултатите...

                        Comment


                        • #13
                          @Alexanderbb Глобата си е отговорност на шофьора. Колкото дали пътя като такъв позволява, бих поспорил специално за АМ Тракия. В голямата си част в лявото платно, спокойно и безопасно може да си караш и с повече от 190. В дясното в голяма част и със 120 не можеш да караш, аз лично за това и не го ползвам.
                          Alfa Romeo GT 1.9 JTDm@150++ hp (remapped but not dynoed), Graphite Black, Distinctive, ExtremeTuning strut bar, TOORA 570 wheels, Koni STR.T shocks + Eibach ProKit springs

                          Comment


                          • #14
                            Да, избери си подоходящо местенце. И пробвай дали ще сработят системите. При теб проблема е започнал в дъжда, имай го в предвид.

                            Comment


                            • #15
                              Много противоречиви резултати от теста... както можете да видите на видеото.

                              Един единствен път успях да накарам VDC да сработи(с индикация на таблото, 1мин 38 сек от клипа). През цялото останало време нито ASR, нито VDC съм видял да се активират, но все пак не гледам постоянно там.

                              Поправете ме, ако греша, но за мен не е нормално няколко секунди да се нося странично, предните гуми да въртят и да мятат камъчета, а да няма корекция...

                              Трагикомедията продължава - получих спешно повикване по работа и отложих теста за ASR off. И на 8-мата минута от клипа - VDC failure(затова не съм отрязъл промеждутъка - да се вижда какво се е случило).

                              Скорост на движение - 70км/ч, 4-та скорост, 2000 оборота - съединител и спирачка не са натиснати и не са били натискани послените поне десет секунди, както виждате по видеото... Не разбирам къде е логиката, по права отсечка, без абсолютно никакъв зор да даде грешка?!?

                              Comment

                              Working...
                              X